Tälle sivulle on koottu joitakin yleisiä ohjeita Mendeley-viitteidenhallintaohjelman ongelmatilanteisiin. Ohjeita on kattavammin Mendeleyn omilla tukisivuilla.
Mendeleyn ongelmatilanne voi ratketa näin:
Klikkaa synkronointikuvaketta Mendeley-tilillä (ruudun vasemmassa alareunassa).
Mendeleyn mukaan voi olla tilanteita, joissa synkronointi ei toimi kunnolla. Jos viitteet eivät edelleenkään näy tilillä, kokeile toista selainta tai odota hetki ja yritä uudelleen.
Mendeleyn Web Importer ei toimi yhtä hyvin kaikilla verkkosivustoilla. Kokeile
Jos muu ei auta, viitteen tiedot voi lisätä Mendeleyhin käsin tai tiedostona tietokannoista RIS-, XML- tai BibTex-muodossa.
Mendeley Citen ongelmissa kannattaa ensimmäiseksi kokeilla seuraavia keinoja
Kokeile, pääsetkö kirjautumaan Mendeley-tilillesi osoitteessa www.mendeley.com. Web Importer käyttää kirjautumisessa Mendeleyn yleistä sisäänkirjautumispalvelua. Jos et pääse kirjautumaan osoitteeseen www.mendeley.com, koko Mendeleyn toiminnassa voi olla häiriö. Yritä myöhemmin uudelleen.
Jos kirjautuminen osoitteeseen www.mendeley.com onnistuu
Tarkemmat selainkohtaiset ohjeet saat Mendeleyn Support Centerin sivuilta.
Päivitä Mendeley Cite. Klikkaa synkronointikuvaketta (Sync with Mendeley library).
Mendeley Cite ei toimi kunnolla, jos käytät Wordin Track Changes/Jäljitä muutokset-toimintoa. Ota toiminto pois päältä, kun haluat käyttää Mendeley Citea.
Opettele Mendeleyn käyttöä kirjaston kaikille avoimissa koulutuksissa.
Mendeleyn tukisivulla on vastauksia käyttäjien ongelmatilanteisiin.
Voit pyytää apua Mendeleyn chatissa (ma - pe).